donderdag 19 november 2009

Jammie!

Ik kwam dit heerlijke recept tegen! Dat ga ik binnenkort maar eens maken :)


Kwarktaart met een bodem van speculaas.



Nodig: 1 hoge springvorm(diameter 23 cm).


Ingrediënten
  • 200 g speculaas
  • 60 g (room)boter in klontjes + wat extra om in te vetten
  • 600 g kwark
  • 200 ml crème fraîche
  • 50 g fijne kristalsuiker
  • 2 zakjes vanillesuiker
  • snufje kaneel
  • snufje zout
  • 3 eieren
  • 1 eetlepel ahornsiroop

Voorbereiden


Verwarm de oven voor op 150 graden.


Bereiden


Vet de taartvorm in met boter. Verkruimel de speculaas en doe ze in een kom. Smelt de klontjes boter in een kleine pan met zware bodem op laag vuur(niet bruin laten worden!). Schenk de gesmolten boter over de kruimels en meng het goed door elkaar. Doe het kruimelmengsel in de vorm en duw het aan met je handpalm tot een stevige, gelijkmatige laag. Klop kwark en crème fraîche in een grote kom door elkaar. Klop suiker, vanillesuiker, kaneel en zout erdoor. Voeg de eieren één voor één en 1 eetlepel ahornsiroop al roerend toe. Schenk het beslag in de taartvorm en bak 35 minuten. Haal de taart uit de oven en maak de taart los van de rand met een mes. Laat de taart nog 5 minuten afkoelen, stort en laat volledig afkoelen. Zet de taart 1 uur in de koelkast en serveer.


Jummieee! Denk ik :) als ik de taart heb gemaakt, laat ik weten of ie lekker was!


Liefs Suuz

Dit recept komt uit het kookboek: melk, yoghurt & room van L. Laurendon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten